בשורה לצפון: 3 מיליארד שקלים להארכת כביש 6

    צבי טסלר No Comments on בשורה לצפון: 3 מיליארד שקלים להארכת כביש 6

    הממשלה אישרה היום את הארכת כביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד בית העמק. הפרויקט מקודם על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל בהשקעה של כ-3 מיליארד שקלים

    צילום: Anat Hermony/Flash90
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה לתושבי הצפון: הממשלה אישרה היום את הארכת כביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד בית העמק. הפרויקט מקודם על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל בהשקעה של כ-3 מיליארד שקלים. הכביש החדש יחבר את יישובי הצפון למרכז הארץ וצפוי להפחית את גודשי התנועה בצפון.

    הארכת כביש 6 לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטר של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). הפרויקט יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות ולכיוון דרום. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT, עבודות ההקמה יתחילו ב-2025, והפתיחה מתוכננת לשנת 2029.

    הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכביש 4 ולתמוך בפיתוחו כציר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שתיים ואף יותר.

    הכביש החדש יעודד את צמיחת עכו ונהריה כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליוקנעם ולקריית גת. עבודות ההקמה יביאו תעסוקה לצפון ויוסיפו אלפי משרות חדשות במהלך 3 שנות העבודות. כמו כן, לצד הכביש תישמר רצועה פנויה למסילת רכבת, שתאפשר פיתוח עתידי של מערך הרכבות באזור.

    שרת התחבורה מירי רגב: "במסגרת מחויבותי העמוקה לפיתוח הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ באמצעות מערכת כבישים ומסילות, אני שמחה על הצלחתי לקדם החלטת ממשלה חשובה המקצה שלושה מיליארד שקלים להארכת כביש 6 צפונה. תושבי עכו ונהריה וכל יישובי הצפון, בקרוב תיהנו מנסיעה מהירה ובטוחה ללא רמזורים מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ, ואני מבטיחה לפעול להמשך הארכת הכביש עד שלומי".



    0 תגובות